These free informational and Q & A sessions, cover a wide range of topics on asset integrity management and regulatory ramifications for the oil and gas industry. The topics focus on multiple solutions that obtain quality data, which informs the best decisions, and planning capability for the near and long term. Select a region below to discover your customized sessions.

Find out more information about the individual sessions to be featured in this series, below.
More information on upcoming sessions will be added regularly.

More information about upcoming sessions will be added soon.

Find out more about the previous sessions of the Europe Region here.

Asia Pacific

More information about upcoming sessions will be added soon.

Find out more about the previous sessions of the Asia Pacific Region here.

CANADA

More information about upcoming sessions will be added soon.

Find out more about the previous sessions of Canada here.

Mexico

NOM-009-ASEA-2017

Los retos al implementar un plan de administración de integridad

23 June 2021, 10 am CDT

Esta Norma tiene por objeto establecer los requisitos que se deben cumplir para la Administración de la integridad del Ducto, Segmento o sección de recolección, Transporte y Distribución de Hidrocarburos, Petrolíferos y Petroquímicos, durante su ciclo de vida; con la finalidad de mantener la Seguridad Industrial, la Seguridad Operativa y la protección al medio ambiente.

En este webinar abordaremos las etapas del proceso de implementación de un plan de administración de integridad de acuerdo con NOM-009-ASEA-2017 y los principales retos que pueden surgir en la implementación de esta normativa mexicana.

Presentadora:
Nancy Espinoza, ROSEN Group

Register Now Button

Find out more about the previous sessions of Mexico here.

South America

ILI en bajo flujo: gasoductos de baja presión

17 June 2021, 4 pm (GMT-5) / 6 pm (GMT-3)

English Version:
Most of today’s gas transmission and distribution systems can be inspected using available in-line inspection (ILI) technology. While this is applicable to the majority of pipeline systems, a certain portion of pipeline segments, especially in the small-diameter E&P and distribution sector, remains unpiggable or difficult to inspect. This is mainly due to adverse operating conditions or challenging installations, such as B2B 1.5D bends. When it comes to properly assessing the integrity of these assets, different options for data gathering are usually evaluated, e.g. hydro-testing, batching, ECDA, and in-line inspection. With in-line inspection beeing the preferred assessment method and often also the most cost effective, improved solutions for these more complex pipeline segments are required.

This Tech Talk will present the ROSEN way to address these challenges and provide some insight in recent examples of ILI. These case studies will provide a cost efficient solution without any compromise in quality and pipeline integrity.

Spanish Version:
La mayoría de los sistemas de transmisión y distribución de gas actuales se pueden inspeccionar utilizando la tecnología de inspección en línea disponible. Si bien esto es aplicable a la mayoría de los sistemas de tuberías, una cierta parte de los segmentos de tuberías -especialmente en el sector de E&P y distribución de diámetro pequeño-, sigue siendo imposible o difícil de inspeccionar. Esto se debe principalmente a condiciones operativas adversas o instalaciones desafiantes como curvas B2B 1.5D. Cuando se busca evaluar adecuadamente la integridad de estos activos, generalmente se evalúan diferentes opciones para la recopilación de datos, p. Ej. Hidro-ensayo, procesamiento por lotes, ECDA e inspección en línea. Dado que la inspección en línea es el método de evaluación preferido y, a menudo, también el más rentable, se requieren soluciones mejoradas para estos segmentos de tuberías más complejos.

Esta charla técnica presentará la mejor forma para superar esos desafíos y dará una idea de los ejemplos recientes de ILI. Estos estudios de caso proporcionarán una solución rentable sin comprometer la calidad y la integridad de la tubería.

Presentador:
Michael Schorr, Senior Sales Manager, ROSEN Group

Register Now Button

Inspeção por PIG inteligente em gasodutos de baixa pressão / baixo fluxo

24 June 2021, 5 pm (GMT-3)

This Tech Talk will be held in Portuguese.

Register Now Button

Find out more about the previous sessions of the South America Region here.

Watch our free INTEGRITY INSIGHTS webinar series - global sessions where our experts examine integrity management topics to help ensure our industries safety, while helping operators navigate this difficult climate.